tirsdag den 30. august 2011

Nyt liv

Det er jo 100 år siden jeg har skrevet her.
Jeg har ofte haft lyst, men ikke magtet det. Der sker en masse i mit fotografiske og personlige liv, som tager min energi og tid.

Jeg har længe villet holde mig "usynlig" og bare være "MIG", og derfor har jeg ikke skrevet eller "publiceret" noget i det offentlige rum i lang lang tid.

Det ensomme indadvendte liv som jeg har levet i over et år, har været godt nok, men jeg tror jeg skal tvinge mig selv til at være lidt mere udadvendt. Så jeg håber at jeg kan få mig taget sammen til at skrive mere igen.

Jeg har fotograferet en del i det seneste år. Udforsket genren "streetfoto" og det har været (og er) svært, men også udviklende rent fotografisk og menneskeligt. Jeg har forsøgt at være "fluen på væggen". Travet Københavns gader tynde og fotograferet mennesker i deres miljø.
Det svære for mig har været at TURDE!

I løbet af foråret blev jeg meget overrasket over at blive kontaktet af Herlev fotoklub der spurgte om jeg ville komme ud og vise og snakke om mine billeder en aften. Det er jeg enormt beæret over og jeg har selvfølgelig takket ja til at komme.
Det bliver interessant at komme ud og få en snak om billeder, og indgangen til hvorfor vi fotograferer. Jeg har jo mine grunde og andre har deres.
Meget spændende.

Det helt store "sus" har været at møde MAGNUM fotografen Jacob Aue Sobol !
Mere om det en anden dag.

Ingen kommentarer: